Obsah stránky

Veřejnost

Fakulta v médiích

Témata:
M. Rusek & M. Tóthová:
Témata:
M. Rusek

Zkoumáme, jak chemii učit lépe a moderněji.

Vyčíslování rovnic, výpočty a názvosloví – „triáda teroru“, která děsí žáky při hodinách chemie. Jak učit chemii lépe, moderněji? I to zkoumají na Pedagogické fakultě UK. A používají k tomu i moderní technologie: takzvaný eye-tracking, kdy pomocí speciální kamery sledují pohyby očí žáků například při řešení chemických úloh.

M. Tóthová

Děti se učí už tak složitou chemii slovy, kterým nerozumí.

Doktorandka Martina Tóthová z Pedagogické fakulty UK zkoumala, jak si vedou středoškoláci při práci s periodickou soustavou prvků. Studie, v níž mimo jiné použila také metodu sledování pohybu očí, eye-tracking, vyšla v Journal of Chemical Education, v jednom z nejprestižnějších časopisů pro didaktiku chemie na světě.

Témata:
M. Tóthová

Učebnice chemie občas neumí česky. Proč si děti někdy nevšimnou zadání a jak to zlepšit, vysvětluje Martina Tóthová

Kdybychom věděli, jak žáci přemýšlejí (nebo nepřemýšlejí), když píší písemku, mohli bychom se zaměřit na jejich slabá místa a zlepšit tak výuku, řekla si Martina Tóthová. Ve své diplomové práci se pak soustředila právě na zkoumání strategií volených žáky při řešení úloh z chemie.

Témata:
M. Rusek

Chemie je dnes školním strašákem. Chceme se vydat jinou cestou. Oborový didaktik Martin Rusek o nové podobě chemie v RVP ZV

Revize RVP pro základní vzdělávání je dnes tématem číslo jedna. Ve veřejném prostoru rezonují různá dílčí témata, mezi nimiž nechybí výuka a pojetí chemie. Nabízíme pohled jednoho z tvůrců nového pojetí, zkušeného oborového didaktika Martina Ruska.

Témata:
M. Rusek

S Martinem Ruskem o novém pojetí výuky chemie v revidovaném RVP ZV

V rozhovoru, který se točil především kolem učitelské profese a přípravy pro učitelské povolání, výuky chemie na základních i středních školách a revizí rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jsme hledali odpovědi například na tyto otázky: Proč se Martin Rusek chtěl stát učitelem? Jaké aprobace si pro své studium vybral? Jakou má za sebou praxi v regionálním školství a proč upřednostnil akademickou dráhu? Jaké jsou podle něj hlavní cíle základního vzdělávání? Proč chemie patří mezi žáky k nejméně oblíbeným vzdělávacím oborům a co s tím? Bylo nutné revidovat rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání? Co přinesly revize v oboru chemie? Jaké další kroky by měly následovat po zveřejnění nového RVP ZV? Jak velké jsou šance, že revidovaný RVP ZV přinese skutečnou proměnu českého školství?

Loga ke stažení

Témata:
Informace o logu katedry

Katedře chemie a didaktiky chemie
je přisouzena kontrastní studená a
teplá barevnost v křížení tyrkysové,
oranžové a bílé. Obě barvy jsou nositelem života a vitalismu.

Tyrkysová barva:

  • CMYK 69, 0, 37, 0
  • RGB 35, 181, 181
  • HEX 23B5B5

Oranžová barva:

  • CMYK 0, 70, 87, 0
  • RGB 236, 102, 44
  • HEX EC662C
Loga ke stažení

Logo Katedry chemie a didaktiky chemie – různé formáty k dispozici ke stažení:

CZ verze:

  • Formát JPG (bude doplněno)
  • Formát AI (bude doplněno)
  • Formát EPS (bude doplněno)

EN verze:

  • Formát JPG (bude doplněno)
  • Formát AI (bude doplněno)
  • Formát EPS (bude doplněno)
Témata:
Studentská oborová rada chemie

Logo studentského spolku SOR Chemie – různé formáty k dispozici ke stažení:

  • Formát PNG (137 kB)
  • Formát PSD (2.6 MB)
  • Formát SVG (bude doplněno)
  • Formát AI (bude doplněno)
  • Formát EPS (bude doplněno)

 

Obsah stránky